5 SPOSOBÓW na lepszą organizację pracy i czasu
“Żeby być szczęśliwym człowiekiem i móc doświadczać radości, trzeba mieć na to czas…” (B. Kowalkowska)
Dzisiaj opowiem Tobie, co pomaga mi odzyskać cenne minuty, by uwolnić czas dla rzeczy naprawdę ważnych.
Przed Tobą 5 różnych podpowiedzi, które ułatwią Tobie zrobienie zadań, podniosą Twoją efektywność i produktywność w pracy. Odzyskany czas będziesz mogła / mógł wykorzystać na regenerację, relację i rozwój.
- zrób porządek
Tak wiem, powiesz, że to stara śpiewka i wszyscy o tym trąbią. No i zgoda. Tylko ja podtrzymam tę śpiewkę i dorzucę: porządek bardzo skraca czas pracy. Dzięki niemu wszystko szybciej znajdujesz, nie rozpraszasz się, nie męczysz mózgu podejmowaniem kolejnej decyzji, szukaniem czegoś w nieskończoność.
- zrób plan i staraj się go trzymać
Bez planu się da, ale po co, skoro łatwiej i szybciej z planem? Plan dnia / pracy wyznacza mój rytm, pozwala się skupić na konkretnym zadaniu. To odciążenie dla mojej głowy, która nie musi się zastanawiać: “a co ja mam teraz zrobić?”. Decyzja została podjęta w trakcie tworzenia planu i już. Plan pozwala skoncentrować się na rzeczach, które są dla Ciebie ważne. Trzymając się planu unikniesz tzw “bieżączki”, która potrafi mocno rozpraszać w pracy. Na przykład odbierania telefonu, maili czy smsów.
- listy “to do” oraz mniej znaczy więcej
Robisz listy “rzeczy do zrobienia”? Świetnie! A ile elementów posiada Twoja lista? Odpowiedź jest jedna – zawsze za dużo. Moja propozycja jest taka – wypisz wszystko, co masz do zrobienia na jedną listę. Następnie zaznacz rzeczy najważniejsze i najpilniejsze. Postaraj się zamknąć w 3-6 spraw, w zależności od tego, ile czasu zajmują. Resztę rzeczy do zrobienia przenieś na inny dzień lub tydzień – sorki, doby nie rozciągniesz, musimy to zaakceptować.
- ułatwiaj sobie życie / upraszczaj rzeczy do zrobienia
Jeśli wiesz, że masz coś do zrobienia kolejnego dnia, to się do tego przygotuj. Zrób porządek na biurku, wyciągnij notes, długopis, strój z szafy, cokolwiek potrzebujesz. Dlaczego? Dlatego, że następnego dnia zrobienie zadania pójdzie Tobie o wiele szybciej. Przygotowane rzeczy, miejsce do pracy sprawią, że chętniej i sprawniej zabierzesz się do działania. Przymus szukania czegoś potrzebnego może wziąć górę w ciągu zajętego dnia i w rezultacie będziesz odkładać zadanie.
- grupuj obowiązki
Grupowanie obowiązków to jedna z moich ulubionych technik. Polega na tym, że rzeczy podobne do siebie wpisuję na liście do zrobienia obok siebie i tak też staram się je wykonywać ( to znaczy, jedno po drugim, ale mniej więcej w zbliżonym czasie). Na przykład w moim planie dnia robię miejsce na kontakt z uczniami, współpracownikami i wtedy przez określony czas piszę maile, dzwonię, wysyłam wiadomości. W ten sposób nie muszę się przełączać z zadań, które różnią się bardzo od siebie – wtedy mój mózg potrzebuje czasu na odpowiednie dostrojenie. To kolejny sposób na oszczędzanie czasu.
Więcej o sposobach na lepszą organizację pracy oraz czasu już na spotkaniu z Wami 30 września o godz 18:00.
Tutaj możesz zobaczyć szczegóły.
https://jaksiezorganizowac2.konfeo.com/pl/groups
Serdecznie zapraszam 🙂
Fotka: Pexels